План роботи 2022-2023

 

Комунальний заклад «Подільська гімназія

Кропивницької  міської ради»

 

ПОГОДЖЕНО

заступник директора   

з навчально-виховної роботи        

___________ А.Б.Островська

«___» __________2022 р.



ПЛАН РОБОТИ 

 

фахової професійної педагогічної спільноти працівників позакласної та позашкільної освіти

на 2022-2023навчальний рік



ПРОБЛЕМА: «Робота  педагогів позакласної та позашкільної освіти щодо розвитку ключових компетентностей учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи»

 

КЕРІВНИК:   Нікуліна Т.В.

Аналіз роботи 

за 2021-2022н.р.

 

На сьогодні ключовими в суспільстві та системі освіти, зокрема повної загальної середньої освіти, є процес становлення Нової української школи, яка має закласти її новий зміст на основі формування компетентностей, ціннісних ставлень і суджень дітей та учнівської молоді, необхідних для успішної самореалізації. Методичне об'єднання класних керівників у 2021-2022 навчальному році продовжило  роботу над проблемою  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи».

У своїй роботі класні керівники керувалися Законом України «Про освіту», концепцією «Нова українська школа», Програмою «Нова українська школа» у поступі до цінностей»,  Листом МОН України №1/9-362 від 16.07.21 року «Про деякі питання організації виховного процесу у 2021-2022 навчальному році щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок».      

Методична робота з класними керівниками була направлена на поглиблення  теоретичних знань та формування практичних навичок щодо реалізації наступних ключових ліній у змісті виховної діяльності:

• ціннісне ставлення до себе;

• ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

• ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

• ціннісне ставлення до праці;

• ціннісне ставлення до природи;

• ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

         До складу методичного об'єднання входять десять вчителів та бібліотекар школи. Класні керівники працювали за  індивідуальними планами (планами дій класного керівника), які були складені відповідно до Програми «Нова українська школа»  у поступі до цінностей». Саме такий компетентнісний потенціал забезпечував можливість усебічного розвитку особистості дитини на основі ключових компетентностей.

Педагоги закладу освіти постійно працювали над підвищенням свого професійного рівня. Протягом навчального року згідно з планом роботи проводились засідання методичного об’єднання класних керівників, де визначалися напрямки, цілі, форми та методи виховної роботи, шляхи досягнення більшої ефективності виховного процесу в даних умовах.

На засіданнях вчителі розглядали важливі питання, пов’язані з освітнім процесом, опановували різноманітні платформи, підвищували свій професійний рівень.

Засідання методичного об’єднання проводилися у формі семінару-практикуму, семінару-наради, методичного діалогу. Практична частина була обов’язковою складовою кожного засідання.

За період 2021-2022 навчального року було проведено 4 засідання методичного об’єднання. Під час першого засідання, яке було проведено у формі семінару-наради, класні керівники ознайомилися з листом МОН України №1/9-362 від 16.07.21 року «Про деякі питання організації виховного процесу у 2021-2022 навчальному році щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок», розглянули основні напрямки виховної роботи закладу на 2021-2022 навчальний рік. Педагоги опрацювали методичні рекомендації щодо проведення першого уроку, обговорювали  план роботи методичного об’єднання класних керівників на  2021/2022н. р.

         Під час практичної частини класні керівники працювали з матеріалами, якими можна скористатися під час проведення першого уроку. Це були презентації та вікторини, матеріали для інтерактивних занять, план уроку з описом активностей та рекомендації для вчителів

З метою підвищення свого професійного рівня, вчителям було запропоновано  між засіданнями опрацювати збірник наукових есе учасників наукового стажування для освітян «Академічна доброчесність: виклики сучасності».                

      В останні роки в галузі освіти  та  науки  було реалізовано  численні  про-

єкти з розвитку наукової етики. Їхньою спільною рисою є, передусім, створення єдиного академічного середовища, яке б дотримувалося стандартів 

академічної  доброчесності  та  було  б  відкритим для кожної людини. Говорячи про  поняття  «академічної  чесності»  в  Україні,  варто  зазначити 

актуальність  і  сучасність  постановки  проблеми. Про це  свідчать численні  публікації та  монографії, присвячені визначенню академічної чесності, 

видів її порушень і шляхів їх подолання.

      Саме цю проблему було розглянуто на другому засіданні «Академічна доброчесність як актуальна проблема сучасності». Вчителі ознайомились з доповіддю та переглянули презентацію з досвіду роботи класного керівника 5-го класу Шлєєнкової Т.М. «Система та механізми забезпечення академічної доброчесності».

      Міжнародний центр академічної доброчесності визначає академічну доброчесність як дотримання п’яти засадничих цінностей: чесності, довіри, справедливості, поваги та відповідальності. Класний керівник Бас А.Г. ознайомила педагогів з фундаментальними цінностями академічної доброчесності. Вчителі розглянули систему та механізми контролю за дотриманням вимог нормативно-правових документів з цього питання .

Було звернено увагу на те, що в закладі діє Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу.

       Педагоги дійшли до висновку, що  на  академічну  доброчесність 

впливають конкретні люди – вчителі і здобувачі освіти. Без  розвинених моральних  рис (чесності,  сміливості,  відповідальності)  стає  неможливим  саме поняття «доброчесність»,не тільки академічної, але й  загальнолюдської.  Це  передбачає, що  у закладі ці  риси повинні формуватися й розвиватися як  потрібні для  подальшої  діяльності.

          Під час практичної частини Железняк Ю.О ознайомилакласних керівників з  інтерактивними вправами щодо формування навичок виховання у дітей принципів доброчесності та дотримання законів. Практичні поради «Як працювати зі школярами, аби вони були доброчесними» вчителі розробляли разом з соціальним педагогом школи Матвієнко А.К.

          Між засіданнями педагоги опрацювали статті «Школа без дискримінації: як вчителю спілкуватися з учнівством», «Протидія боулінгу в освітньому середовищі».

        Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як створити й упровадити у закладі освіти Кодекс безпечного освітнього середовища?  Саме цій проблемі був присвячений семінар-практикум «Створення безпечного освітнього середовища – ключовий аспект Нової української школи». Класні керівники звернули увагу, що такі негативні явища серед учнівської молоді, як насильство, булінг та кібербулінг, секстинг тощо, не можуть не турбувати освітян та батьків. Логічно, що виникає потреба створити безпечний освітній простір у закладі освіти, щоб захистити, убезпечити, запобігти наслідкам впливу на особистість несприятливих чинників. Вчителі переконалися , що ефективний інструмент запобігання проявам насильства та булінгу (цькування) в закладі освіти є профілактика.Учні мають бути ознайомлені з правилами поведінки під час освітнього процесу та відповідними санкціями за їх порушення, безпечними способами повідомлення про випадки булінгу (цькування) або інші прояви насильства, учасниками або свідками яких вони стали, про свою роль в попередженні проявів насильства в закладі освіти. Батьки повинні бути ознайомлені з процедурами повідомлення та реагування на випадки, якщо їх дитина потерпає від насильства і бути впевненими, що заклад освіти буде реагувати на ці повідомлення належним чином відповідно до законодавства.

      Під час практичної частини Железняк Ю.О.ознайомила з порадами щодо визначення основних  критеріїв емоційного благополуччя здобувачів  освіти та принципів  організації освітнього  середовища, вільного від  будь-яких форм  насильства . Класні керівники переглянули та обговорили відеоролики «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібербулінг».

        В Україні стартував проект «Безпечна школа», до якого може долучитися кожен із нас. Завданням проекту є спроба захистити дітей від шкільного та кібер-булінгу. З цим проектом ознайомила педагогів 

Железняк Ю.О. Психолог запропонувала для перегляду відеоматеріали, які допоможуть у роботі з класним колективом з даної проблеми.

В педагогічній практиці часто зустрічається стереотипне сприймання учнів, що знижує результативність навчально-виховного процесу, але в той же час стереотипи іноді допомагають вчителю.

Щоб зберегти свої емоції та душевні сили, запобігти емоційному вигоранню, вчитель часто використовує у своїй роботі стереотипи. Педагоги опрацювали статю «Стереотипи у педагогічній діяльності». Четверте засідання проходило у формі  методичного діалогу на тему «Стереотипи у педагогічній діяльності та шляхи їх подолання». 

Класні керівники визначитися з поняттям “стереотипи”, розглянули позитивні та негативні прояви цього явища, навчилися трансформувати негативні стереотипи в позитивні.

Педагоги переконалися, що роль стереотипів у взаємодії людини з навколишньою дійсністю дуже велика. Вони можуть мати як позитивне, так і негативне значення. Позитивний вплив професійних стереотипів, зокрема і педагогічних, обумовлюється тим, що вони забезпечують визначеність, точність, однозначність реагування у складних ситуаціях і відносну успішність діяльності. Та водночас педагогічні стереотипи зчаста й негативно впливають на процес і результативність педагогічної діяльності, тому що закріплюється трафаретність у підходах, спрощеність у поглядах і реакціях.

Практичні поради спонукали  до розуміння причин власних стереотипів, пошук позитивних та негативних сторін стереотипів. Вчителі  переглянули та обговорили відео «Експеримент 1971».

МО класних керівників у 2022-2023 навчальному році

ставить такі завдання:

координація роботи класних керівників над науково-методичною проблемою  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей  учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи»;

здійснення інноваційної діяльності, співпраця з батьками;

озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;

самоосвіта, саморозвиток; удосконалення використання принципів партнерства у своїй роботі.

вивчення,узагальнення та використання перспективного педагогічного досвіду роботи класних керівників міста та області;

створення інформаційно-педагогічного банку власних досягнень кожного педагога та популяризацією власного досвіду.

Список членів фахової професійної педагогічної спільноти працівників позакласної та позашкільної освіти

Клас

ПІБ

5-А

Снідевич Т.А.

5-Б

Білозеров В.Г.

6-а

Середня  А.Г.

6-б

Шлєєнкова Т.М.

7-а

Бойко І.М.

7-б

Нікуліна Т.В.

8-а

Бовт С.В.

8-б

Самохвал І.В.

9-а

Бєжан Е.М 

9-б

Цюпа О.А.

Практичний психолог

Железняк Ю.О.

Соціальний педагог

Майданик В.М.

Керівник гуртка «Дзеркальце»

Ворона О.П.

Керівник гуртка

« Фольклорне мистецтво» 

Шпильова Л.О

Завідувачка ЦДЮТ « Оберіг»

Озерянська І.В.

Бібліотекар школи 

Жук А.В.

 

Плани засідань

у 2022-2023 навчальному році

 

І. Засідання

Дата проведення: серпень 2022р.

Форма проведення: семінар-нарада.

Тема: «Про підсумки роботи в 2021-2022 н.р. та завдання 

на 2022-2023 н. р.» 

Мета : підвести підсумкироботи методичного об’єднанняза 2021-2022 навчальний рік,ознайомити з основними завданнями на2022-2023 навчальний рік,з нормативними документами, які регламентують роботу класних керівників у новому навчальному році.

№ з/п

Зміст роботи

Відповідальний

І

Теоретична частина

1.1

Аналіз роботи методичного об’єднання класних керівників за 

2021-2022 н.р. та завдання на 2022-2023 н. р.

НікулінаТ.В.

1.2

Ознайомлення з листом Міністерства освіти і науки України від 10.08 2022 № 9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.»

НікулінаТ.В.

1.3

Ознайомлення з наказом Міністерства освіти і науки України від 06.06.2022р №527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641»

Островська А.Б.

1.4

Плануванняроботикласнихкерівниківна2022-2023н. р.

НікулінаТ.В

1.5

Методичні рекомендації до проведення01 вересня першого уроку «Ми українці: честь і слава незламним!»

НікулінаТ.В

ІІ

                                              Практична частина.

2.

Адміністративний модуль електронного журналу «Єдина Школа» для класних керівникв

Бобик І.В.

ІІІ

Робота між засіданнями

Опрацювати літературу з теми «Наскрізне виховання цінностей та якостей особистості в освітньому процесі»:

1.Нова українська школа. Концептуальні засади реформування

середньої школи. 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 17.05.2022).

2.Світ душі. Виховання на цінностях у НУШ : навч.-метод. посібник /автор-уклад. Л. Р. Тищенко. Рівне : РОІППО, 2018. 240 с.

3.Ціннісні орієнтири сучасної української школи. Київ, 2019. 63 с.

URL:https://mon.gov.ua/storage/app/media/Serpneva%20conferentcia/2019/Present

asia-Roman-Stesichin.pdf (дата звернення: 25.05.2022).

Члени МО





ІІ. Засідання

 

Дата проведення: Листопад 2022 р.

Форма проведення:Семінар-практикум.

Тема: «НАСКРІЗНЕ ВИХОВАННЯ  ЦІННОСТЕЙ  ТА  ЯКОСТЕЙ  ОСОБИСТОСТІ  В  ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ».

Мета: розкрити  основи системно-ціннісного підходу до визначення змісту виховання, побудови наскрізного процесу виховання цінностей  у Новій українській школі, а також створення програми виховання на спільних цінностях в освітньому

просторі закладу освіти.

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

1.1

Концептуальне значення наскрізного виховання.

Цюпа О.А.

1.2

Ціннісна основа педагогічного партнерства у системі«учень – учитель».

Бойко І.М.

1.3

Формування спільних цінностей. Програма національного виховання в  закладах освіти.

НікулінаТ.В

1.4

Формування системи цінностей дитини – важлива складова профілактики правопорушень.

Озерянська І.В.

1.5

Формування ціннісних орієнтацій вихованців у гуртках
 гуманітарного напряму позашкільних навчальних закладів.

Шпильова Л.О.

II

Практична частина

2.1

Реалізація наскрізного процессу виховання в освітньому просторі:   практичний аспект.

Железняк Ю.О.

ІІІ

Робота між засіданнями 

3.1

Програма Всебічного розвитку дитини «Крок за кроком»

http://www.ussf.kiev.ua/comprehensive_child_program/


ІІІ. Засідання

 

Дата проведення: Січень 2023р.

Форма проведення: Семінар-практикум.

Тема: «ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА:

СЕРЕДОВИЩЕ, ЩО НАЛЕЖИТЬ ДІТЯМ»

Мета : розглянути особливості організації та управління класом,що відповідають розвивальним потребам дитини в соціокультурному контексті, а саме: розвитку таких якостей, як працьовитість, ініціативність, автономність, довіра, вміння вчитися, участь у виробленні спільних правил, розвиток і підтримка дружніх стосунків, співпраця, повага до однолітків і вчителів, відповідальність та успішність.

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

1.1

Роль учителя у формуванні психологічно безпечного середовища

Бовт С.В.

1.2

Розвиток відповідальності в учнів. Встановлення правил.

Шлєєнкова Т.М.

1.3

Фізичне середовище

Бєжан Є.М.

II

Практична частина

2.1

Оцінка навчального середовища.

Железняк Ю.О.

2.2

Самооцінка педагогів щодо організації освітнього середовища, розробленого Міжнародною асоціацією «Крок за кроком» (www.issa.nl) в рамках розробки принципів якості діяльності вчителя.

Члени МО

2.3

Огляд навчально-методичної літератури з проблеми «Особливості організації освітнього середовища»

Жук А.В.

2.4

Як створити шкільний простір, що мотивуватиме учнів навчатися.

Ворона О.П.

ІІІ

Робота між засіданнями 

3.1

Опрацювати статтю.

Психологічний супровід і підтримка учасників освітнього процесу в  умовах упровадження Нової української школи (з досвіду роботи фахівців  психологічної служби) : метод. Посібник / уклад. В. В. Байдик. Харків : Друкарня Мадрид, 2018. 102 с.

члени МО



ІV. Засідання

 

Дата проведення: Березень 2023р.

Форма проведення:Методичний діалог.

Тема: «ПСИХОЛОГО-ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ»

Мета:проаналізувати вікові особливості учнів 5—6-х класів та виявити

засади, на яких має здійснюватися добір змісту навчання та виховання.

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

1.1

Психолого-педагогічні аспекти адаптації п’ятикласників.

Снідевич Т.А.

1.2

Особливості психічних і пізнавальних процесів

Білозеров В.Г.

1.3

Соціальний розвиток учнів 5-6 класів

Середня А.Г.

1. 

II

Практична частина

2.1

Поради психолога педагогам щодо успішної адаптації учнів

Железняк Ю.О.

2.2

 

Вивчення рівня самооцінки учнів

Майданик В.М.

2.3

Рекомендації батькам та педагогам

члени МО

 


Немає коментарів:

Дописати коментар