План роботи 2020-2021

 

Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання

«Загальноосвітня школа І – Ш ступенів №24 –

центр дитячої та юнацької творчості «Оберіг»

Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»

 

 

ПОГОДЖЕНО

заступник директора                                                                                              

з навчально-виховної роботи                                    

___________ А.Б.Островська

«___» __________2020 р.

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

методичного об’єднання класних керівників

на 2020-2021 навчальний рік

 

 

 

 

ПРОБЛЕМА:  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи»

 

 

 

 

КЕРІВНИК:   Нікуліна Т.В.


 

 

Аналіз роботи методичного об'єднання

класних керівників

за 2019-2020н.р.

На сьогодні ключовими в суспільстві та системі освіти, зокрема повної загальної середньої освіти, є процес становлення Нової української школи, яка має закласти її новий зміст на основі формування компетентностей, ціннісних ставлень і суджень дітей та учнівської молоді, необхідних для успішної самореалізації. Методичне об'єднання класних керівників у2019-2020 навчальному році продовжило  роботу над проблемою  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи».

У своїй роботі класні керівники керувалися Законом України« Про освіту», концепцією «Нова українська школа», Програмою «Нова українська школа» у поступі до цінностей», Листом МОН України від 16.08.2018 р. № 1/9-523 «Про  національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019-2020 н.р., Листа МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству"; посадовими обов’язками класних керівників.

Методична робота з класними керівниками була направлена на поглиблення  теоретичних знань та формування практичних навичок щодо реалізації наступних ключових ліній у змісті виховної діяльності:

• ціннісне ставлення до себе;

• ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

• ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

• ціннісне ставлення до праці;

• ціннісне ставлення до природи;

• ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

        До складу методичного об'єднання входять одинадцять вчителів та бібліотекар школи. Класні керівники працювали за  індивідуальними планами (планами дій класного керівника), які були складені відповідно до Програми «Нова українська школа»  у поступі до цінностей». Саме компетентнісний потенціал забезпечував можливість усебічного розвитку особистості дитини на основі ключових компетентностей.

Педагоги закладу освіти постійно працювали над підвищенням свого професійного рівня. Протягом навчального року згідно з планом роботи проводились засідання методичного об’єднання класних керівників, де визначалися напрямки, цілі, форми та методи виховної роботи, шляхи досягнення більшої ефективності виховного процесу.

На засіданнях вчителі знайомилися з новинками педагогічної літератури, що сприяло професійному удосконаленню особистості педагога, стимулювало творчість класних керівників  до пошуку нових форм і методів виховної роботи. Головне завдання у роботі з педагогами  було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату.

Виховна робота в закладі освіти мала чіткий та цілеспрямований характер, що давало можливість здійснювати плідну діяльність у наступних напрямках: національно-патріотичне виховання, громадське виховання, робота з обдарованими учнями, розвиток творчої особистості, соціальний захист дітей, формування навичок здорового способу життя, робота з батьками, робота з дітьми девіантної поведінки, робота з профілактики дитячого травматизму, робота з попередження правопорушень.

Засідання методичного об'єднання проводилися у формі семінару-наради, семінару-практикуму, методичного  діалогу та круглого столу. Застосовували здобуті знання під час практичної частини, яка була обов'язковою складовою кожного засідання. Класні керівники тісно співпрацювали  з  практичним  психологом  Полудень О.С. та соціальним  педагогом школи .

За період 2019-2020 навчального року було проведено 4 засідання методичного обєднання. Під час першого засідання, яке було проведено у формі семінару-наради, вчителі ознайомлювалися з нормативними документами, які регламентували  роботу педагогів у новому навчальному році. Розглядали  педагогічні ідеї щодо підвищення ефективності роботи з учнями. Члени методичного об’єднання опрацювали Програму «Нова українська школа» у поступі до цінностей», яка допомогла педагогам осмислити сучасні виклики виховання та його основні засади,базові моральні цінності сучасного виховання, з обов’язковим урахуванням вікових особливостей учнів, а також визначити чіткі  пріоритети у вихованні дитини із сформованими компетентностями, які допоможуть вихованцям відбутися у житті як порядній, високоморальній, успішній людині.

Однією з основних тенденцій розвитку в сучасній українській школі має стати пошук форм «діяльнісного  патріотизму». Варто зазначити, що це питання розкривається наскрізно в рамках Програми «Нова українська школа» у поступі до цінностей» і всебічно було висвітлено  під час засідання.   Класні керівники ознайомилися з Листом МОН України від 16.08.2018р.№ 1/9-523 «Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019-2020н. р. для планування роботи з учнівським колективом. Акцентувалася увага на тому, що національно-патріотичне виховання залишається важливою складовою освітнього процесу.

Потрібно памятати основний закон виховання: виховувати означає організовувати діяльність. А. Макаренко говорив: «Справжня суть виховної роботи полягає зовсім не в розмовах з дитиною,а в організації життя дитини». Планування виховної роботи дозволяє зменшити частину непередбаченості у розвитку педагогічної ситуації, забезпечити наступність сьогоднішніх і завтрашніх дій. На засіданні класні керівники розробили план дій класного колективу на основі ключових компетентностей, які забезпечують можливість усебічного розвитку дитини.

Було відзначено,що частина педагогів рідко аналізують свою роботу, зводячи її тільки до планування, проводячи формально, не прогнозують результатів. Тому виховання здійснюється  ситуативно, неефективно. Класним керівникам рекомендовано здійснювати педагогічну діагностику класу, яка дозволить виділити пріоритетні завдання виховання учнів на певний період.

Сучасний світ потребує висококваліфікованих спеціалістів, які здатні творчо підходити до організації освітнього процесу та досягати високих якісних результатів. Виконати покладену на нього місію педагог зможе лише в тому випадку, якщо буде постійно збагачуватися науковими знаннями, педагогічними вміннями, буде постійно вдосконалювати свою особистість. Між засіданнями педагоги переглядали та обговорювали вебінари «Виховна робота та класне керівництво: не планом єдиним…»,«Навички ефективної комунікації вчителів для успішної взаємодії з учнями та їх батьками»,«Вчимося дружити. Практичні підходи», «Основи медіаграмотності : як розпізнати фейк», «Безпечний інтернет: як захистити дітей від кібербулінгу»,«Основні принципи медіаграмотності – важливої компетентності сучасного вчителя». Перегляд та обговорення членами методичного об’єднання вебінарів сприяв творчому зростанню,удосконаленню майстерності класних керівників.

Медіація у школі  - інноваційний підхід до вирішення міжособистісних конфліктів,які виникають між учасниками освітнього процесу,метою впровадження якого є реалізація практики конструктивної ненасильницької взаємодії у конфліктних ситуаціях. Саме цій проблемі був присвячений семінар-практикум  «Формування базових навичок медіації з метою мінімізації конфліктних ситуацій, насильницької поведінки та булінгу». Педагоги опрацювали програму  «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації», яка передбачає формування у здобувачів освіти вміння ефективно вирішувати конфлікти, бути толерантними до думки інших, протистояти насильству, булінгу, дискримінації в колективі, брати відповідальність за побудову миру, дотримуватися рівних прав чоловіків/хлопців та жінок/дівчат.

Члени методичного об’єднання переглянули мультимедійну презентацію про медіацію у системі освіти, яку підготувала Полудень О.С. Психолог школи зазначила,що формування базових навичок медіації передбачає втілення ідей на шляху до ефективного вирішення конфліктів, толерантного ставлення один до одного, протистояння насильству, булінгу, дискримінації в колективі, дотримання рівності у правах.

Нікуліна Т.В. ознайомила класних керівників з питанням «Конфлікти. Шляхи їх вирішення». Було розглянуто типи конфліктів, способи протікання, обговорювалися стилі вирішення конфліктів. Педагоги пройшли анкетування «Чи конфліктна ви особа». Вчителі активно долучилися до обговорення питання про  організацію роботи служби порозуміння  в закладі освіти. Висловлювалися різні позиції. Дійшли до висновку, що для впровадження програми «Базові навички медіатора/медіаторки служби порозуміння закладу освіти» та «Служба порозуміння закладу освіти в дії»  педагоги повинні пройти відповідне навчання та отримати сертифікат медіатора/медіаторки. Звернули увагу на те, щоб зміст навчання майбутніх медіаторів не тільки слідував за логікою вивчення різних аспектів медіації, але й тісно та нероздільно поєднувався з практикою (конкретними конфліктами, які трапляються в закладі освіти). Означене дозволило б не тільки значно підвищити ефективність навчання, але й сформувати відновну культуру в закладі.

Під час практичної частини  вчителі розбирали проблемні ситуації за етапами вирішення конфліктів таобговорюваливідео «Конфлікт.Сірники».

Круглий стіл  «Медіаосвіта як чинник формування фахової компетентності класного керівника» був проведений у січні місяці.   Педагоги розглядали медіаосвіту як одну із складових НУШ. Курлюк Т.М. та Бойко І.М. ознайомили класних керівників з теоретичним обґрунтуванням та практичними наробками з впровадження медіаосвіти в шкільну практику, акцентували  увагу на необхідності формувати медіабезпеку та медіакультуру сучасних школярів.

Вчителі переконалися,що медіаграмотність для будь-якого вчителяма є бути фаховою вимогою і повинна бути обов’язковим курсом у підготовці. Медіаосвіта – це той напрям, де вчитель у першу чергу – партнер, провідник, який щиро цікавитися думками учнів і поважає їх.

З класними керівниками був проведений тренінг «Медіабезпека та медіа- грамотність». Метою тренінгу було сформувати у педагогів відповідальне ставлення до діяльності дітей у медіапросторі, ознайомити вчителів з поширеними маніпуляцій ними прийомами і навчити їм протидіяти. Під час практичної частини учасники тренінгу готували питання до вікторини для батьківських зборів «Медіабезпека дитини» та  разом шукали їх розв’язання .

Нікуліна Т.В. ознайомила членів методичного об’єднання з путівником «Батьки,діти та медіа»,який може стати в нагоді не тільки вчителям,а й батькам. Він показує можливості та шляхи набуття медіаграмотності та навичок критичного мислення. Цей посібник можна використовувати під час роботи з батьківською спільнотою.

Незважаючи на впровадження карантину, відбувся методичний діалог на тему «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе». Матеріали діалогу були розмішені на шкільному сайті. Мета діалогу: сформувати у вчителів якостей, які сприяють толерантному ставленню до думки інших, протистоять насильству, булінгу, дискримінації в колективі, дослідити рівень конфліктності особистості. Членам методичного об’єднання пропонувалося переглянути  відео на тему «Як вирішити конфлікт», де Людмила Гридковець, кандидат психологічних наук, декан факультету психології Київського інституту бізнесу та технологій розкриває основні секрети на шляху до вирішення емоційних спалахів та досягнення стану рівноваги. Класні керівники ознайомилися з основними  принципи медіації.

Класні керівники були учасниками міських семінарів-практикумів.                           Курлюк Т.М. брала участь у роботі семінару  класних керівників «Роль самореалізації поведінки , до морального самовдосконалення», який відбувся 11 грудня  2019 року  на базі  КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4».Нікуліна Т.В. стала учасником семінару-практикуму «Сучасні виховні технології в профорієнтаційній виховній роботі класного керівника»,який відбувся  26 лютого 2020 року на базі гімназії № 9. У ході семінару класний керівник стала учасником тренінгу «Формула вибору професії: можу+хочу+треба», який був присвячений вибору професій та виявленню відповідних інтересів учнів...  Під час засідання шкільного методичного об’єднання вчителі поділилися враженнями та цікавими методичними наробками педагогів  міста.

 

МО класних керівників у 2020-2021 навчальному році

ставить такі завдання:

·        координація роботи класних керівників над науково-методичною проблемою  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей  учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи»;

·        озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;

·        вивчення,узагальнення та використання перспективного педагогічного досвіду роботи класних керівників міста та області;

·        створення інформаційно-педагогічного банку власних досягнень кожного педагога та популяризацією власного досвіду.

 


 

 

Список членів методичного об’єднання

 

Клас

ПІБ

 

5-а

Бойко І.М.

 

5-б

Нікуліна Т.В.

 

6-а

Бєлінська Н.

 

6-б

Іванченко Н.М.

 

7-а

Бєжан Е.М

 

7-б

Терещенко О.М.

 

8-а

Рябовол Н.Р.

 

8-б

Снідевич Т.А.

9-а

Бовт С.В.

9-б

Шлєєнкова Т.М.

Бібліотекар школи

 

Жук А.В.

  

Плани засідань

у 2020-2021 навчальному році


І. Засідання

Дата проведення: серпень 2020р.

Форма проведення: семінар-нарада.

Тема: «Про підсумки роботи в 2019-2020 н.р. та завдання на 2020-2021 н. р.»

Мета : підвести підсумки роботи методичного обєднання за 2019-20 навчальний рік,ознайомити з основними завданнями на 2020-2021навчальний рік,з нормативними документами, що регламентують роботу класних керівників у новому навчальному році.

№ з/п

Зміст роботи

Відповідальний

І

Теоретична частина

 

1.1

Аналіз роботи методичного об’єднання класних керівників за

2019-2020 н.р. та завдання на 2020-2021 н. р.

НікулінаТ.В.

1.2

Ознайомлення з листом МОН україни №1/9-385 від 20.07.20 року «Про деякі питання організації виховного процесу у 2020-21 навчальному році щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»

Островська А.Б.

члени МО

1.3

Планування роботи класних керівників на 2020-2021 н. р.

НікулінаТ.В

 

ІІ

                                        Практична частина.

Творча майстерня класного керівника.

 

2.1

Ідеї та пропозиції щодо проведення першого уроку.

Методичні рекомендації для проведення Дня знань та Першого уроку в 2020/2021 навчальному році.

http://koippo.in.ua/arhiv/druk/336_20.pdf

Інтерактивний урок про  COVID-19

 https://mon-covid19.info/schools

Члени МО

ІІІ

Робота між засіданнями

 

 

Переглянути.

1 Проведення виховної роботи класним керівником в умовах карантину.

https://www.youtube.com/watch?v=oGYhlrAdNR8

2. Дев’ять питань про обов’язки классного керівника/

  https://osvitanova.com.ua/posts/3324-9-pytan-pro-oboviazky-klasnoho-kerivnyka

 

 

Члени МО

 


ІІ. Засідання

 

Дата проведення: жовтень 2020 р.

Форма проведення: семінар-практикум.

Тема:  «Використання онлайн-сервісів як засобу формування ключових компетентностей в учнів під час дистанційного навчання».

Мета: сприяти впровадженню інтерактивних онлайн-сервісів у роботу класних керівників під час дистанційного навчання.

 

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

 

1.1

  Опрацювати матеріал дистанційно.

Критерії вибору засобів дистанційного навчання                                      (Методичний посібник «Організація дистанційного навчання в школі» )

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/05/Metodychni-rekomendatsii-VERTYKAL.pdf

Члени МО

1.2

 

Методи взаємодії з учнями під час дистанційного навчання

(Методичний посібник «Організація дистанційного навчання в школі» )

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/05/Metodychni-rekomendatsii-VERTYKAL.pdf

Члени МО

II

Практична частина

 

2.

Робота з онлайн-дошкою miro.com як засіб активізації навчально-виховного процесу.

Бобик І.В.

ІІІ

Робота між засіданнями

 

3.1

Опрацювати статті за посиланнями:

«Дистанційне навчання: як зацікавити учнів — поради від учительки.»

https://nus.org.ua/articles/dystantsine-navchannya-yak-zatsikavyty-uchniv-porady-vid-uchytelky/

Члени МО

 

3.2

«Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання»

https://nus.org.ua/articles/chotyry-servisy-yakidopomozhut-organizuvaty-dystantsijne-navchannya/

Члени МО

3.3

«Як використовувати YouTube у дистанційному навчанні»

https://nus.org.ua/articles/yak-vykorystovuvaty-youtube-udystantsijnijnomu-navchanni/

Члени МО



ІІІ. Засідання

 

Дата проведення: січень 2021 р.

Форма проведення: круглий стіл.

Тема: «Роль класного керівника щодо реалізації проекту «Демократична школа».

Мета :сприяти поглибленню демократичної культури в навчальному закладі, а також розвитку громадянських компетентностей  педагогів відповідно до завдань Нової української школи..

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

 

1.1

Компетентності для життя у демократичному суспільстві. Принципи демократичної школи.

Рябовол Н.Р.

1.2

Поради класним керівникам щодо практичних дій із демократичного розвитку.

 

Бойко І.М.

II

Практична частина

 

2.1

Як зробити учнівське самоврядування дієвим.

Поляков К.С.

2.2

Розвиток громадянської компетентності учнів Нової української школи.

Іванченко Н.М.

ІІІ

Робота між засіданнями

 

3.1

Опрацювати посібники:

«Навчаємо демократії Базові матеріали з питань освіти для демократичного громадянства та прав людини для вчителів»

https://bmr.gov.ua/fileadmin/news/press/2020/tizhden_evropeiskoji_demokratiji.pdf

Члени МО

 

3.2

«ІНСТРУМЕНТ ДЕМОКРАТИЧНОГО РОЗВИТКУ ШКОЛИ»

https://www.schools-for-democracy.org/images/documents/75/praktychnyi_posibnyk_dlya_shkil_ua.pdf

 

Члени МО

 

ІV. Засідання 

Дата проведення: Березень 2021 р.

Форма проведення: семінар-практикум.

Тема: «Формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок під час організації виховного процесу».

Мета: формування навичок профілактики боулінгу, кримінальних правопорушень, вживання наркотиків у навчальному закладі; формування компетентної особистості педагога.

 

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

 

1.1

 Шкідливі та вкрай небезпечні звички .

Психолог школи

1.2

Протидія домашнього насильства у закладі освіти.

Соціальний педагог

II

Практична частина

 

2.1

Тренінг «Безпечна школа. Маски боулінгу».

Психолог школи

ІІІ

Робота між засіданнями

 

3

Опрацювати статті.

«Протидія боулінгу в освітньому середовищі».

https://lider-smila.com.ua/?page_id=2281

«Законодавчі акти з протидії домашньому насильству»

http://nu-rda.gov.ua/htm/violence/law.pdf

Члени МО


 

Контроль за здійсненням виховного процесу

 

1

Класно-узагальнюючий контроль 5-х класів

листопад

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар