План роботи 2019-2020


Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання
«Загальноосвітня школа І – Ш ступенів №24 –
центр дитячої та юнацької творчості «Оберіг»
Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»


ПОГОДЖЕНО
заступник директора                                                                                              
з навчально-виховної роботи                                    
___________ А.Б.Островська

«___» __________2019 р.




ПЛАН РОБОТИ
методичного об’єднання класних керівників
на 2019-2020 навчальний рік




ПРОБЛЕМА:  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи»




КЕРІВНИК:   Нікуліна Т.В.

Аналіз роботи методичного об'єднання класних керівників
за 2018-2019 н.р.
 Головним завданням освіти є підготовка молоді до сучасного життя, тобто формування в неї необхідних компетентностей, а одним із засобів їх формування є інтеграція навчальних дисциплін. Саме тому методичне об'єднання класних керівників у2018-19 навчальному році розпочало роботу над проблемою  « Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи».
Виховна робота в школі здійснювалася відповідно до :
˗         Закону України «Про освіту»;
˗         Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України(наказ МОНМС від 31.10.2011 p. № 1243);
˗         Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки і благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році (лист МОН України від 07.08.2018 р. № 1/9-486);
˗         Посадових обов’язків класних керівників.
Методична робота з класними керівниками була направлена на  поглиблення теоретичних знань та формування  практичних навичок  щодо   реалізації наступних ключових ліній у змісті виховної діяльності:
˗         ціннісне ставлення до себе;
˗         ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
˗         ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
˗         ціннісне ставлення до праці;
˗         ціннісне ставлення до природи;
˗         ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Планування  методичної роботи здійснювалося на діагностичній основі. Саме це допомогло виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях та постійно працювати  над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії з учнями.                    На засіданнях вчителі знайомилися з новинками педагогічної літератури, що сприяло професійному удосконаленню особистості педагога, стимулювало творчість класного керівника до пошуку нових форм і методів виховної роботи. Головне завдання у роботі з педагогами  було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги класним керівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу. Проведення засідань сприяло підвищенню теоретичного рівня класних керівників, розширенню їхнього світогляду.
          Засідання методичного об'єднання проводилися у формі семінару-наради, семінару-практикуму, методичного та педагогічного діалогів. Обов'язковою складовою кожного засідання була практична частина,на якій класні керівники застосовували здобуті теоретичні знання на практиці. До роботи засідань долучалися практичний психолог Полудень О.С. та соціальний педагог школи .
         Класні керівники брали активну участь в обговоренні науково-методичної проблеми роботи закладу та методичного обєднання на п’ять років. Ознайомлювалися з нормативними документами, які регламентували  роботу педагогів  в новому навчальному році.Семінар-практикум на тему «Організація в закладі освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини»  мав на меті ознайомити членів методичного об’єднання з інформаційними  матеріалами  щодо організації в закладі освіти виховної роботи з  безпеки й благополуччя дитини. Проілюструвати їх практичне застосування. Класні керівники розглянули методичні рекомендації щодо впровадження в закладах освіти програми виховної роботи з підлітками з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». Акцентували увагу на важливості формування в учнів 5–11 класів таких життєвих навичок, як навички спілкування, прийняття рішень, критичного мислення, управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, формування цінностей і навичок безпечної поведінки тощо. Саме розвиток цих життєвих навичок є важливою умовою реалізації завдання профілактики торгівлі людьми, оскільки готує особистість на порозі самостійного життя до запобігання соціальним проблемам та життєвим кризам, аморальній чи протиправній поведінці, недопущенню маніпуляції, дискримінації.
        Системне і послідовне використання цих методичних рекомендацій допоможе забезпечити ефективність виховної роботи щодо попередження торгівлі людьми, а також сприятиме підвищенню професійної компетентності педагогічних працівників.
На засіданні було розглянуто тему булінгу в шкільному середовищі з теоретичних позицій та з позиції практики як актуальну соціально-педагогічну та психологічну проблему сучасності. Під час практичної частини  вчителі визначали  поняття булінгу,  сутнісні ознаки, основні причини, форми прояву цього явища, визначали  його основні риси, проаналізувати основні механізми його розвитку, рольову структуру булінгу та висвітлити наслідки для всіх учасників цього явища (для жертв булінгу, булерів, спостерігачів). Це допоможе класним керівникам під час  взаємодії у системі «вчитель-учень»,використовувати творчі, нестандартні підходи з метою профілактики негативних явищ серед школярів.
      Я. А. Коменський акцентував увагу на необхідності «завжди і всюди брати разом те, що пов’язано одне з одним». Необхідність інтегрованого підходу до організації навчально-виховного процесу великий дидакт пояснював таким чином: «Всі знання виростають з одного коріння - навколишньої дійсності, мають між собою зв’язки, а тому повинні вивчатися у зв’язках». Інтеграція здатна вирішити чисельні проблеми освітянської системи. Звичайно, система інтегрованого навчання ще недостатньо опрацьована, а тому неоднозначно сприймається багатьма педагогами. Її повне теоретичне обґрунтування та запровадження у практику навчання – справа  майбутнього. Саме проблемі інтегрованих виховних заходів було присвячено третє засідання. Під час роботи класні керівники переконалися ,що ініціатива інтеграції повинна продовжуватися і в позаурочній роботі.  Вона не тільки відкриває широкі перспективи для оновлення змісту освіти, але й спонукає формуванню духовно багатої особистості, вихованню учнівської молоді у дусі найкращих людських цінностей. Застосування інтеграційних форм у виховній роботі сприяє налагоджуванню взаєморозуміння і поліпшенню співпраці класних керівників та учнів, дає розвивати творчі здібності учнів. Класний керівник Середня А.Г. переконала , що інтегрований захід допомагає по-новому бачити свій предмет, більш чітко усвідомлювати його співвідношення з іншими науками; допомагає поєднувати можливості різних предметів у створенні цілісних уявлень учнів про навколишній світ, розвиток суспільства, науку,мистецтво, літературу,тощо. Вона зазначила,що творчість вчителів проявляється в створенні і проведені інтегрованих заходів, де поєднуються знання з різних предметів ,а також зупинилася  перевагах таких заходів.
       Слід зазначити,що  класні керівники творчо підходили до організації та проведення інтегрованих заходів, активно використовували сучасні форми організації виховної діяльності з учнями.  Щоб вести виховну роботу, класний керівник повинен добре знати учнів, стежити за їх розвитком, бачити проблеми в їх вихованні. Багато вчителів школи вважають, що вони і так знають дітей, «на око», без особливих методик, але для оптимізації роботи потрібно все ж більш фаховий підхід.  Для вирішення цих завдань необхідне використання  педагогічної діагностики. Класним керівникам були запропоновані  діагностичні методики для педагогів, учнів, батьків, якими вони можуть скористатися у своїй роботі. Використовуючи  діагностику у своїй роботі класний керівник повинен пам'ятати про моральні аспекти своїх досліджень і керуватися певними правилами, які  під час практичної частини й виробили  педагоги нашого закладу. 
Змістовним і цікавим був педагогічний діалог на тему «Організація навчально-виховного процесу на засадах педагогіки партнерства в умовах НУШ»,метою якого було ознайомити  з педагогікою  партнерства  та практичним застосуванням у роботі класного керівника. Класні керівники розглянули основні принципи педагогіки партнерства.
Курлюк Т.М. ознайомила вчителів з педагогікою партнерства з громадськими організаціями. Сподіваємося, що  ефективність цієї співпраці буде високою і надалі наш педагогічний колектив буде схилятися до співпраці із компетентними досвідченими фахівцями. Реалізація стратегічних завдань та пріоритетних напрямів розвитку закладу буде відбуватися через підтримання громадських ініціатив, творчих пошуків і дослідницько-експериментальної роботи, зокрема пошуків шляхів зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів,громадськістю, державними, приватними установами і нашим закладом освіти .
           Під час педагогічного діалогу Бовт С.В. зазначила, в основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Допомогти організувати таке партнерство допоможе знання принципів і володіння вчителем прийомами встановлення контакту з батьками. Класні керівники переконалися,що реформування освіти та школи на сучасному етапі розвитку держави можливе лише за активної участі всіх учасників освітнього процесу.
Шляхам побудови гуманних стосунків у системі  «вчитель-учень» був присвячений виступ класного керівника  Рябовол Н.Р. Вчителі розглянули орієнтири поведінки вчителя ,правила  педагогічного спілкування. Класні  керівники обговорили найпоширеніші причини виникнення конфліктів між педагогом та дітьми. Під час своєї роботи учасники діалогу дійшли до висновку, що чим сильніше тиснути на дитину, тим більше вона буде відсторонюватися від педагога, від його предмету, тим важче найти шлях до взаєморозуміння. Свобода вибору, свобода дій дитини, яка відповідає нормі, повага до її особистості  дозволить побудувати гуманні стосунки з учнями.
«Бачити людину в іншому» -  так називалася практична частина, присвячена педагогіці партнерства. Класні керівники визначали 5 основних рис, якими має володіти педагог-партнер ,дискутували,чи є педагогіка-партнерства в нашій школі,вправа «Закінчи речення» допомогла педагогам дати відповіді на проблемні питання. Вчителі виробили 10 заповідей партнерства.
 Аналізуючи роботу  методичного об'єднання класних керівників у2018-19 навчальному році   переконуєшся в тому,що  важливо вибудовувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації відносин між дітьми і вчителями, школою і родиною. Класний керівник має бути яскравою, інтелігентною, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, прагнути до постійного вдосконалення, духовного зростання.



МО класних керівників у 2019-2020 навчальному році
 ставить такі завдання:
·        Організувати самоосвітню роботу вчителів, спрямувати її на вивчення актуальних психолого-педагогічних проблем, нових освітніх технологій.
·        Організувати взаємовідвідування інтегрованих  виховних заходів з подальшим їх обговоренням та аналізом.
·        Співпраця з психологом і соціальним педагогом.
·        Спрямувати роботу класного керівника для формування спільної програми дій школи і сім'ї у становленні особистості.
·        Ознайомитись із творчими лабораторіями учителів-новаторів шкіл міста та області.
·        Активізувати  участь учителів школи у методичних заходах різного рівня
·        Стежити за новинками в педагогічній літературі.















Список членів методичного об’єднання

Клас
ПІБ

5-а
Похила А.М...

5-б
Бєлінська Н.В

6-а
Бєжан Е.М

6-б
Терещенко О.М.

7-а
Рябовол Н.Р.

7-б
Снідевич Т.А.

8-а
Шлєєнкова Т.М.

8-б
Курлюк Т.М.
9-а
Бовт С.В.
9-б
Бойко І.М
11
Нікуліна Т.В.
Бібліотекар школи

Жук А.В.














Плани засідань
у 2019-2020 навчальному році
ІЗасідання
Дата проведення: Вересень 2019 р.
Форма проведення: Семінар-нарада.
Тема: «Про підсумки роботи в 2018-2019 н.р. та завдання на 2019-2020 н. р.»
Мета : підвести підсумки роботи МО за 2018-19 н.р.,ознайомити з основними завданнями на 2019-2020 н. р.,з нормативними документами , що регламентують роботу класних керівників у новому навчальному році.

№ з/п
Зміст роботи
Відповідальний
І
Теоретична частина

1.1
Аналіз роботи методичного об’єднання класних керівників за
2018-2019 н.р. та завдання на 2019-2020 н. р.
НікулінаТ.В.
1.2
Опрацювання та обговорення  програми «Нова українська школа у поступі до цінностей»
НікулінаТ.В.
члени МО
1.3
Ознайомлення   з Листом МОН України від 16.08.2018 р. № 1/9-523 «Про  національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019-2020 н. р
НікулінаТ.В.
1.4
Про методичні рекомендації для проведення  Першого уроку в 2019/2020 навчальному році
Курлюк Т.М.

ІІ

Практична частина

2.1
Представлення та обговорення  планів дій класних керівників на 2019-2020 н.р
члени МО
2.2
Обговорення проведення інтегрованих позакласних заходів з навчальних предметів
НікулінаТ.В.
члени МО
ІІІ
Робота між засіданнями


Переглянути вебінари
1 Виховна робота та класне керівництво : не планом єдиним…
2 Навички ефективної комунікації вчителів для успішної взаємодії з учнями та їх батьками

члени МО




ІІЗасідання

Дата проведення: Жовтень 2019 р.
Форма проведення:Семінар-практикум.
Тема:  «Формування базових навичок медіації з метою мінімізації конфліктних ситуацій, насильницької поведінки та булінгу».
Мета: формувати громадянські  та соціальні компетентності вчителів, які передбачають використання вмінь і навичок вирішення конфліктів мирним шляхом.


 з/п
Зміст роботи
Відповідальний
I
Теоретична частина

1.1
Медіація у системі освіти
Полудень О.С.
1.2
Конфлікти та підходи до їх вирішення
НікулінаТ.В.
1.3
Організація роботи служби порозуміння закладу освіти
Лементарьова Ю.І.
II
Практична частина

2.1
Перегляд та обговорення відео «Конфлікт.Сірники»
Полудень О.С.
2.2
Інтерактивна вправа «Айсберг»(Мета: усвідомлення різниці  між позиціями та інтересами в   конфліктній ситуації)
ЛементарьоваЮ.І.
2.3
Розбір ситуацій за етапами вирішення конфліктів.
члени МО

2.4
Обговорення переглянутих педагогами вебінарів.
члени МО

ІІІ
Робота між засіданнями

3.1
Проведення  інтегрованих заходів згідно графіка
члени МО

3.2
Моніторинг вихованості учнів.
Класні керівники
3.3
Переглянути вебінари.
Основи медіа грамотності : як розпізнати фейк
Безпечний інтернет : як захистити дітей від кібербулінгу.
Основні принципи медіа грамотності – важливої компетентності сучасного вчителя.
Безпечний інтернет: як уникнути неприємностей у мережі

члени МО



ІІІ. Засідання

Дата проведення: Січень 2020 р.
Форма проведення: Круглий стіл
Тема: Медіаосвіта як чинник формування фахової компетентності класного керівника.
Мета : розглянути медіаосвіту як одну із складових НУШ,ознайомити класних керівників з теоретичним обґрунтуванням та практичними наробками з впровадження медіаосвіти в шкільну практику,акцентувати увагу на необхідності формувати
медіабезпеку та медіакультуру сучасних школярів.

 з/п
Зміст роботи
Відповідальний
I
Теоретична частина

1.1
Медіакомпетентність як складова професіограми сучасного вчителя.
Курлюк Т.М.
1.2
Впровадження програми медіа грамотності як концептуальна умова розширення освітнього простору та реалізаціх концепції національно-патріотичного виховання школярів.
Бойко І.М.
II
Практична частина

2.1
Практичні вправи з медіаграмотності:
-          Пошук маніпуляцій у новинах
-          Як розпізнати фотофейк,відеофейк
НікулінаТ.В члени МО
2.2
Обговорення переглянутих педагогами вебінарів.
члени МО
ІІІ
Робота між засіданнями

3.1
Проведення інтегрованих заходів згідно графіка
члени МО

3.2
Переглянути вебінари
Як розпізнати боулінг у класі та знищити його як явище ?
Школа без дискримінації: як вчителю спілкуватися з учнівством

члени МО






ІV. Засідання

Дата проведення: Березень 2020 р.
Форма проведення:Методичний діалог.
Тема: «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»
Мета: формувати у вчителів якостей, які сприяють толерантному ставленню до думки інших, протистоять насильству, булінгу, дискримінації в колективі.

 з/п
Зміст роботи
Відповідальний
I
Теоретична частина

1.1
Формування знань щодо основних засад миро будування.
Полудень О.С
1.2
Особливості процедури медіації. Трикутник успіху.
Лементарьова Ю.І.
II
Практична частина

2.1
Відпрацювання навичок процедури медіації.
Лементарьова Ю.
2.2

Інтерактивні вправи «Портрет медіатора»

Полудень О.С
члени МО
2.3
Обговорення переглянутих педагогами вебінарів.
члени МО
ІІІ
Робота між засіданнями

3

Огляд методичної літератури з виховної роботи


члени МО

Зведена діагностична карта вчителів
(відомості про професійні потреби і здобутки)
№ з/п
ПІП
З яких питань потребує методичної допомоги
З яких питань може надати методичну допомогу
1
Похила А.М..
Планування  виховної  роботи .

2
Бєлінська Н.В.
Вибір доцільних форм і методів виховання
Поєднання фронтальних, групових та індивідуальних форм у виховній роботі
3
Бєжан Е.М.

Підготовка і проведення колективних творчих справ

4
Терещенко О.М.
Педагогічна діагностика. Організація педагогічного навчання батьків.
Розроблення виховних заходів,спрямованих  на розвиток здібностей учнів
5
Рябовол Н.Р.
Робота з батьківським активом

Впровадження нових підходів до роботи з батьківською громадськістю

6
Снідевич Т.А.


Організація спільної діяльності, спрямованої на колективні творчі справи

7
Шлєєнкова Т.М.


Дослідницька діяльність учнів, організація екскурсій, туристичних  походів


8
Курлюк Т.М.


Вирішення проблем вікових труднощів у вихованні учнів
9

Бовт С.В.

Організація  індивідуальної виховної роботи з батьками дітей які схильних до правопорушень,та тих  що стоять на внутрішньошкільному обліку.
10
Бойко І.М


Підготовка і проведення колективних творчих справ

11
Нікуліна Т.В.

Проведення  тематичних батьківських зборів



Робота з новопризначеними класними керівниками

№ п/п
Зміст  роботи
Термін викона-ння
Форми роботи
Відпові-
дальний
При-
мітка
1
Планування виховної роботи
вересень
консультації

голова м/о

2
Структура і зміст виховної години
жовтень
консультації

голова м/о

3
Взаємодія з батьками, громадськістю

листопад
консультації

голова м/о

4
Активніформи і методироботи з учнямирізновіковихгруп
грудень
консультації

голова м/о

5
Складання психолого-педагогічної характеристики учня, классу

січень
консультації

голова м/о

6
Сутність та основнізавдання  компетентнісногопідходу до  виховання  школярів

лютий
самоосвіта
голова м/о

7
Проблемикласного самоврядування та шляхи їх вирішення

березень
консультації

голова м/о

7
анкетування, діагностика, психолого – педагогічніспостереженя та написання  характеристики вихованців.

квітень
бесіди – консультації
шкільнийпсихолог

8
Становлення класного
керівника :
успіхи, прорахунки, шляхи вдосконалення виховної роботи у наступному році
травень
анкетування
молова м/о






Клас
Новопризначений              класний  керівник
Наставник
5-б
Бєлінська Н.В.
Нікуліна Т.В.

























Контроль за здійсненням виховного процесу

1
Моніторинг вихованості учнів 9-11 класів
квітень
2
Класно-узагальнюючий контроль 5-х класів
листопад



Немає коментарів:

Дописати коментар