План роботи 2021-2022

 

Комунальний заклад «Подільська гімназія

Кропивницької  міської ради»

 

 

ПОГОДЖЕНО

заступник директора                                                                                               

з навчально-виховної роботи                                     

___________ А.Б.Островська

«___» __________2021 р.

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

методичного об’єднання класних керівників

на 2021-2022 навчальний рік

 

 

 

 

ПРОБЛЕМА:  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи»

 

 

 

 

КЕРІВНИК:   Нікуліна Т.В.


Аналіз роботи методичного об'єднання

класних керівників

за 2020-2021н.р.

На сьогодні ключовими в суспільстві та системі освіти, зокрема повної загальної середньої освіти, є процес становлення Нової української школи, яка має закласти її новий зміст на основі формування компетентностей, ціннісних ставлень і суджень дітей та учнівської молоді, необхідних для успішної самореалізації. Методичне об'єднання класних керівників у 2020-2021 навчальному році продовжило  роботу над проблемою  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи».

У своїй роботі класні керівники керувалися Законом України «Про освіту», концепцією «Нова українська школа», Програмою «Нова українська школа» у поступі до цінностей», Листом МОН України №1/9-385 від 20.07.20 року «Про деякі питання організації виховного процесу у 2020-21 навчальному році щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок».

          Методична робота з класними керівниками була направлена на поглиблення  теоретичних знань та формування практичних навичок щодо реалізації наступних ключових ліній у змісті виховної діяльності:

• ціннісне ставлення до себе;

• ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

• ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

• ціннісне ставлення до праці;

• ціннісне ставлення до природи;

• ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

        До складу методичного об'єднання входять десять вчителів та бібліотекар школи. Класні керівники працювали за  індивідуальними планами (планами дій класного керівника), які були складені відповідно до Програми «Нова українська школа»  у поступі до цінностей». Саме такий компетентнісний потенціал забезпечував можливість усебічного розвитку особистості дитини на основі ключових компетентностей.

Педагоги закладу освіти постійно працювали над підвищенням свого професійного рівня. Протягом навчального року згідно з планом роботи в дистанційній формі проводились засідання методичного об’єднання класних керівників, де визначалися напрямки, цілі, форми та методи виховної роботи, шляхи досягнення більшої ефективності виховного процесу в даних умовах.

На засіданнях вчителі розглядали важливі питання, пов’язані з освітнім процесом, опановували різноманітні платформи, підвищували свій професійний рівень.

Засідання методичного об’єднання проводилися у формі семінару-практикуму, семінару-наради, круглого столу. Практична частина була обов’язковою складовою кожного засідання.

За період 2020-2021 навчального року було проведено 4 засідання методичного об’єднання. Під час першого засідання, яке було проведено у формі семінару-наради, класні керівники ознайомилися з основними напрямками виховної роботи на новий навчальний рік в умовах пандемії. Були надані методичні рекомендації щодо навичок дистанційної роботи з класним колективом. Розглянуті основні напрямки виховної роботи закладу на 2020-2021 навчальний рік. Педагоги ознайомилися з нормативно-правовими документами, листами та наказами МОНУ в галузі освіти на 2020/2021 н. р.; опрацювали методичні  рекомендацій з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2020/2021 навчальному році, методичні рекомендації щодо проведення першого уроку, обговорювали  план роботи МО класних керівників на  2020/2021н. р.

Під час практичної частини класні керівники працювали з матеріалами, якими можна скористатися під час інтерактивного уроку до 1 вересня про COVID-19 та про правила безпечного навчання під час карантину. Це були презентації до уроку та вікторини, матеріали для інтерактивних занять, план уроку з описом активностей та рекомендації для вчителів

З метою підвищення свого професійного рівня, вчителям було запропоновано  між засіданнями переглянути статті за посиланнями «Проведення виховної роботи класним керівником в умовах карантину», «Дев’ять питань про обов’язки класного керівника».

Взаємодія всіх учасників освітнього процесу — один з найважливіших факторів успішного функціонування будь-якої  шкільної спільноти. В умовах дистанційного навчання, коли вчителі й учні не можуть бути поруч, взаємодія між усіма учасниками освітнього процесу: адміністрацією школи, вчителями, учнями і батьками — набуває особливої важливості.

Саме цій проблемі було присвячене друге засідання «Використання онлайн-сервісів як засобу формування ключових компетентностей в учнів під час дистанційного навчання». Вчителі ознайомились з критеріями вибору засобів організації дистанційного навчання. Наголосили на тому , що найголовнішим критерієм вибору інструментів для організації дистанційного навчання має бути відповідність поставленим методичним цілям, тобто те, наскільки певний сервіс чи ресурс уможливлює досягнення очікуваних результатів в дистанційному форматі.

           Педагоги зауважили, що під час карантину на сервіс Zoom були нарікання через низький рівень безпеки й захищеності, випадки підключення до конференцій сторонніх осіб. Для уникнення цього рекомендували дозволяти приєднання лише зареєстрованим користувачам, користуватися налаштуванням “кімната очікування” (тоді організатор конференції підтверджує кожного учасника для приєднання), не розміщувати посилання на zoom-конференції на загальнодоступних ресурсах. Зазначили, що відеоконференції можна проводити також за допомогою Microsoft Teams, Google Meet, Skype .

Під час практичної частини Бобик І.В. ознайомила членів методичного об’єднання з онлайн-дошкою miro.com як засобом активізації освітнього процесу. Вчителі створювали спільні проекти.

 Між засіданнями педагоги опрацювали статті «Дистанційне навчання: як зацікавити учнів — поради від учительки», «Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання», «Як використовувати YouTube у дистанційному навчанні». 

    На початку лютого 2020 року наш заклад долучився до участі в Програмі підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа». Програму реалізовує Європейський центр ім. Вергеланда у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Радою Європи з метою підтримки реформ середньої освіти в Україні.

     Програма сприяє поглибленню демократичної культури в навчальному закладі, а також розвитку громадянських компетентностей  учнів відповідно до завдань НУШ. Під час третього засідання класні керівники  отримали більш детальну інформацію про офіційні документи та посібники Ради Європи, ознайомилися з видами вправ, які можливо використовувати навіть в умовах дистанційного навчання. Педагоги поділилися враженнями від ознайомлення з Законом України «Про повну загальну середню освіту» та посібником «Абетка для директора». Під час обговорення звернули увагу на такі поняття, як  нові форми здобуття освіти, автономія шкіл, освітня траєкторія учнів, академічна свобода та доброчесність, прозорість, інституційний аудит. Вчителі розглянули матеріали посібника «Навчаємо демократії Базові матеріали з питань освіти для демократичного громадянства та прав людини для вчителів». Він виявиться цікавим для класних керівників. Класні керівники  звернули увагу, що мають право на педагогічну свободу і це вимагає відповідальності та постійного професійного зростання. Обговорювали можливості залучення учнів до самоврядування, про довіру до  дітей, про інші формати педагогічної ради за участі у ній учнів.

Під час практичної частини педагоги працювали над питанням «Розвиток громадянської компетентності учнів Нової української школи».

Іванченко Н.М. зазначила, що виховати в учня громадянську компетентність означає сформувати в нього комплекс особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою повсякденних дій, вчинків, поведінки.

 

Класним керівникам були запропоновані вправи, які сприяють формуванню і розвитку громадянської компетентності учнів, які є доречними як під час навчальних занять, так і в позаурочній роботі класного керівника. Ці вправи спонукають   учнів  до критичного мислення, висловлювання власних думок; активного слухання, співпереживання;  розвитку важливих громадянських умінь: відповідальність, толерантність, справедливість.

Психолог школи Железняк Ю.О. розповіла класним керівникам про коучинг в освіті , нову роль педагога. Описала трансформацію цілей педагога як коуча, розглянула особливості організації комунікації освітнього процесу у закладі із використанням елементів коучингу.  Акцентувала увагу на тому, що коучинговий підхід підвищує культуру викладання, яка в контексті освітнього процесу по-новому осмислюється. Завдання вчителя — організувати процес так, щоб викладання сприяло учінню, розвитку та самореалізації вихованців.

Таким чином, як освітня технологія, коучінг належить до інтерактивних технологій сучасної освіти. Сучасний освітній процес повинен бути центрованим на тих, хто навчається, де роль вчителя більш схожа на ту, що відіграє тренер або консультант, та полягає у тому, щоб направляти учнів, розкриваючи і використовуючи при цьому їхній власний внутрішній потенціал. 

Класні керівники розглянули вправами, які допоможуть  людині розкрити свій потенціал і максимально розвинути його.  Вчителі з’ясували чим же відрізняється коуч від  усіх видів консультування. Погодилися, що вчитель виконує роль і наставника, і тренера.

Четверте засідання проходило у формі семінару-практикуму. Він був присвяченій темі «Формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок під час організації виховного процесу». Під час семінару вчителі ознайомилися з рекомендаціями з ефективного спілкування з учнями, підтримки дисципліни.

Вчителю важливо підтримувати звичний шкільний розпорядок, що допомагає дітям відчувати безпеку, а також те, що є речі, які залишаються звичними. Потрібно продовжувати підготовку до запланованих шкільних подій, підключаючи до цього дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб. Повернення до звичного життя допомагає дитині зміцнити почуття безпеки та здатності керувати своїм життям. Підтримка звичного способу життя дуже позитивно діє на дитину та є для неї доказом власної безпеки та стабільності.

Викликало зацікавлення питання «Що таке мобінг та булінг на робочому місці: як не стати жертвою». 

Класні керівники отримали відповіді на питання «Що робити, якщо ви стали жертвою мобінгу?», «Булінг учнями вчителя, прояви булінгу щодо вчителя».

Дійшли до висновку, що оскільки завдання школи – не тільки давати знання, а й разом із сім’єю виховувати особистість, формувати певні цінності, давати можливість дитині розвиватися у різних напрямах, характер спілкування вчителя (а особливо – класного керівника) з учнем є важливим чинником для розвитку дитини, її поведінки у школі, відносин з оточуючими.

   Однією із засад концепції Нової української школи є педагогіка партнерства, основними принципами якої є:

- повага до особистості;

- доброзичливість і позитивне ставлення;

- довіра у відносинах;

- діалог – взаємодія – взаємоповага;

-розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);

- принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність, прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

             Вчителі обговорили  проблему  взаємин вчителя й учня, зокрема, поважне ставлення до особистості дитини, врахування її інтересів і потреб; організації життя і діяльності дітей на підставі створення умов для прояву ініціативи, самостійності, творчості; визнання авторитету учнівських громадських організацій, надання їм належних повноважень; терпимість до суджень дітей, визнання за ними права висловлювати свої думки, зауваження про роботу і життя школи. Вчитель, що будує свої стосунки з учнями на основі довіри і розуміння, поваги, взаємної підтримки і вимогливості, не зазнає труднощів у міжособистісному спілкуванні. Акцентували увагу на тому, що якщо вчитель у своєму вихованці бачить одні недоліки, ставлення до нього родини учня стає недоброзичливим, виникає бар'єр відчуженості між родиною і школою. Отже, необхідно намагатися уникати упереджених суджень про учнів, помічати та заохочувати позитивну поведінку, не ставити «ярликів».

      Довірливі відносини вчителя і учня не передбачають так званого «панібратства» - мова йде про взаємоповагу, можливість дитини довірити дорослому свою проблему (що буває надзвичайно важливо, коли трапляються випадки булінгу, кібербулінгу, насильства) і бути почутим, повністю прийнятим як особистість. В певних випадках це вимагає від педагога багато терпіння, роботи над собою, оскільки діти часто перевіряють межі дозволеної поведінки, випробовують дорослих на міцність. Важливо не забувати про почуття гумору, враховувати особливості характеру та життєвих обставин кожної дитини.

В Україні стартував проект «Безпечна школа», до якого може долучитися кожен із нас. Завданням проекту є спроба захистити дітей від шкільного та кібер-булінгу. З цим проектом ознайомила педагогів Железняк Ю.О. Психолог запропонувала для перегляду відеоматеріали, які допоможуть у роботі з класним колективом з даної проблеми.

 

Класні керівники опрацювали статті за посиланнями: «Протидія боулінгу в освітньому середовищі», «Законодавчі акти з протидії домашньому насильству».



МО класних керівників у 2021-2022 навчальному році

ставить такі завдання:

  • координація роботи класних керівників над науково-методичною проблемою  «Робота класних керівників щодо розвитку ключових компетентностей  учнів шляхом удосконалення освітнього процесу на основі  інтегрованого підходу в умовах Нової української школи»;
  • здійснення інноваційної діяльності, співпраця з батьками;
  • озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
  • самоосвіта, саморозвиток; удосконалення використання принципів партнерства у своїй роботі.
  • вивчення,узагальнення та використання перспективного педагогічного досвіду роботи класних керівників міста та області;
  • створення інформаційно-педагогічного банку власних досягнень кожного педагога та популяризацією власного досвіду.














 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список членів методичного об’єднання

 

Клас

ПІБ

 

5-а

Середня  А.Г.

 

5-б

Шлєєнкова Т.М.

 

6-а

Бойко І.М.

 

6-б

Нікуліна Т.В.

 

7-а

Бовт С.В.

 

7-б

Іванченко Н.М.

 

8-а

Бєжан Е.М

 

8-б

Цюпа О.А.

9-а

Рябовол Н.Р.

9-б

Снідевич Т.А.

Бібліотекар школи

 

Жук А.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Плани засідань

у 2021-2022 навчальному році

 

І. Засідання

Дата проведення: серпень 2021р.

Форма проведення: семінар-нарада.

Тема: «Про підсумки роботи в 2020-2021 н.р. та завдання на 2021-2022 н. р.»

Мета : підвести підсумки роботи методичного обєднання за 2020-2021 навчальний рік, ознайомити з основними завданнями на 2021-2022навчальний рік, з нормативними документами, що регламентують роботу класних керівників у новому навчальному році.

№ з/п

Зміст роботи

Відповідальний

І

Теоретична частина

 

1.1

Аналіз роботи методичного об’єднання класних керівників за

2020-2021 н.р. та завдання на 2021-2022 н. р.

НікулінаТ.В.

1.2

Ознайомлення з листом МОН України №1/9-362 від 16.07.21 року «Про деякі питання організації виховного процесу у 2021-2022 навчальному році щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»

ОстровськаА.Б.

НікулінаТ.В.

1.3

Планування роботи класних керівників на 2021-2022 н. р.

НікулінаТ.В

 

ІІ

                                        Практична частина.

Творча майстерня класного керівника.

 

2.

Ідеї та пропозиції щодо проведення першого уроку.

Методичні рекомендації для проведення Дня знань та Першого уроку в 2021/2022 навчальному році.

Члени МО

ІІІ

Робота між засіданнями

 

 

Опрацювати збірник наукових есе учасників наукового стажування для освітян «Академічна доброчесність: виклики сучасності»

 https://www.iiasc.org/wp-content/uploads/2020/02/iiasc_academic_integrity_12_2019.pdf

 

Члени МО


 

ІІ. Засідання

 

Дата проведення: Жовтень 2021 р.

Форма проведення:   Семінар-практикум.

Тема:  «Академічна доброчесність як актуальна проблема сучасності».

Мета: розкрити сутність академічної доброчесності , важливість її дотримання учасниками освітнього процесу в умовах сьогодення; формувати культуру доброчесності в класних керівників.

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

 

1.1

Фундаментальні цінності академічної доброчесності.

Середня А.Г.

1.2

Система та механізми забезпечення академічної доброчесності.

Шлєєнкова Т.М.

1.3

Організація навчання учнів академічної доброчесності.

НікулінаТ.В

II

Практична частина

 

2.1

Інтерактивні вправи щодо формування навичок виховання у дітей принципів доброчесності та дотримання законів.

Железняк Ю.О.

2.3

Практичні поради «Як працювати зі школярами, аби вони були доброчесними».

Матвієнко А.

ІІІ

Робота між засіданнями

 

3.1

Проведення моніторингу безпечності та комфортності в закладі освіти шляхом анкетування.

Класні керівники

3.2

Опрацювати статті.

«Школа без дискримінації: як вчителю спілкуватися з учнівством»

https://naurok.com.ua/webinar/shkola-bez-diskriminaci-yak-vchitelyu-spilkuvatisya-z-uchnivstvom

«Протидія боулінгу в освітньому середовищі».

https://lider-smila.com.ua/?page_id=2281

 

Класні керівники


 

ІІІ. Засідання

 

Дата проведення: Січень 2022р.

Форма проведення: Семінар-практикум.

Тема: «Створення безпечного освітнього середовища – ключовий аспект Нової української школи»

Мета : ознайомити учасників семінару-практикуму з актуальністю проблеми насильства у дитячому середовищі; сфокусувати  увагу на більш поширених проявах цього явища. Допомогти класним керівникам знайти своє місце у розв’язанні проблеми насильства серед дітей. Підвищити рівень знань  педагогів щодо форм та структури булінгу; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації.

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

 

1.1

Створення безпечного простору в школі.

Бовт С.В.

1.2

Соціально-психологічні проблеми насильства в сучасному успільстві. Булінг у школі :  причини, наслідки, допомога.

Бойко І.М.

II

Практична частина

 

2.1

Практичні поради класним керівникам щодо визначення основних  критеріїв емоційного благополуччя здобувачів  освіти та принципів  організації освітнього  середовища, вільного від  будь-яких форм  насильства.

Железняк Ю.О.

2.2

Перегляд  та обговорення відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібербулінг»

члени МО

ІІІ

Робота між засіданнями

 

3.1

Опрацювати статтю.

«Стереотипи у педагогічній діяльності»

https://vseosvita.ua/library/stereotipi-v-pedagogicnij-dialnosti-64495.html

 

члени МО

 

 

 

 

ІV. Засідання

 

Дата проведення: Березень 2022 р.

Форма проведення:  Методичний діалог.

Тема: «Стереотипи у педагогічній діяльності та шляхи їх подолання»

Мета: виявити  і корегувати стереотипи професійної діяльності педагогів, визначити й усвідомлювати свої стереотипи, спонукати класних керівників до пошуку власних способів позбавлення від стереотипів та упереджень у професійній діяльності.

 

 з/п

Зміст роботи

Відповідальний

I

Теоретична частина

 

1.1

Стереотипи та упередження і їх роль у житті людини та суспільства.

Іванченко Н.М.

1.2

Педагогічні стереотипи у взаємодії з дитиною.

Бєжан Е.М

II

Практична частина

 

2.1

Виконання інтерактивних вправ «Стереотипні окуляри»

Железняк Ю.О.

2.2

 Перегляд та обговорення відео «Експеримент 1971»

члени МО

2.3

Презентація власних способів позбавлення від стереотипів та установок.

члени МО


 

Немає коментарів:

Дописати коментар